Na Rudnem polju na Pokljuki  je med 04.09. in 07.09. 2017 potekal  medgeneracijski  tabor, v organizaciji sektorja za vojaške zadeve, ki deluje v sklopu direktorata za obrambne zadeve v ministrstvu za obrambo.

Tabor je bil organiziran za vse vodje medgeneracijskih informativno družbenih središč  ( v nadaljevanju MIDS) in posameznikov, ki so aktivno vključeni v delo posameznih MIDS v Ajdovščini, Novem mestu, Slovenski Bistrici, Kranju in Ljubljani.

Tabor sta vodila in bila tudi odgovorna za njegovo izvedbo, višji častnik za skrb za nekdanje pripadnike,  ppolk. Joško Hercog in Peter Košak, višji svetovalec za skrb za nekdanje pripadnike. Program Tabora je bil zelo pester in zanimiv za vse udeležence (cca 40 udeležencev) tabora.

Prvi dan je bil na programu obisk nordijskega centra v Planici in pohod do planinske postojanke v Tamarju, ki leži v naročju Jalovca. Večina udeležencev se je tega pohoda tudi udeležila  ter uživala v planiških lepotah in lepo urejenem nordijskem centru in se po pohodu v Tamar v planinski domu tudi malo okrepčala. Po ogledu Planice in Tamarja so udeleženci tabora z avtobusom nadaljevali pot proti Pokljuki in ob 15,00 uri prispeli na Rudno polje v vojaški objekt Rudolfa Badjure (VO RB Pokljuka), nato je potekala namestitev v vojaški del , kjer smo si izbrali vsak svoj pograd, odložili prtljago, namestili rjuhe in odeje ter odšli v skupni prostor kjer smo dobili podrobne informacije o vsebini in časovnem izvajanju  vseh aktivnostih, ki se bodo izvajale v času tabora.

Ker je bila večina udeležencev že malo utrujena, predvsem pa lačna, smo se ob 18,00 odpravili v jedilnico na res dobro pripravljeno večerjo, ki smo jo tudi z užitkom pojedli.Po večerji in krajšem oddihu je v predavalnici na pobudo MIDS Ljubljana potekal zabavni  šov, ki ga je pripravila Ivica Jan v vlogi »tete pehte«. Kako je ta šov potekal, pa ga je s svojo pesmico najlepše opisal Mirko, zato  to pesmico prilagam tukaj:

Teta pehta

Tata pehta iz zelišč

kuha razne čudne čaje,

trave, rožce in dodatke,

z jezikom meša še najraje.

Razne finte si izmišlja

stare vice predeluje,

čisto vse obljubit zna,

a nas najraje nateguje.

Po tem programu smo se vsi dobre volje in nasmejani odpravili k nočnemu počitku.

Drugi dan smo se po jutranji telovadbi in zajtrku  udeleženci tabora razdelili v dve skupini, večina se je odločila, da gre na energetske točke in naprej proti Uskovnici, kjer smo se v veseli družbi tudi okrepčali s kavo ali kozarčkom vina  ali popili steklenico piva. Manjša skupina udeležencev pa je odšla na pohod na Blejsko kočo na Lipance.

Ko smo se obe skupini malo utrujeni  vrnili v VO RB Pokljuka smo si po kosilu privoščili malo popoldanskega počitka. Naši ustvarjalki pa sta ta čas porabili za izdelavo cvetličnih šopkov iz najlonk in krap papirja, ki so bili namenjeni našim predavateljem.

Nato nas je na pobudo  gospe Marinke iz MIDS Ajdovščina obiskal predstavnik vikariata pri GŠ SV gospod Franc Kokalj, ki je imel z udeleženci tabora meditacijo, jaz sem jo poimenoval kar »duhovne vaje«. Namen te meditacije je bil, da se udeleženci bolje spoznamo med seboj in razkrijemo svoja čustva, zato smo si vsi izbrali določeno fotografijo in se nato pogovarjali o tem, na kaj nas fotografija spominja. Moram povedati, da so bili vsi odgovori zelo poučni, udeleženci smo odkrili nekatera skrita osebna čustva, želje in poglede na naša življenja in svoja doživetja.

Program smo  nato  v popolni tišini nadaljevali še po večerji, s skupno  pol urno  meditacijo vseh udeležencev, ki jo je vodil gospod Kokalj.

V dopoldanskih urah tretjega dne so nas v večjem številu obiskali predstavniki instituta Antona Trstenjaka pod vodstvom dr. Ramovša, ki je z udeleženci tabora izvajal intervizijo na temo:

»Moje sodelovanje v prostovoljski skupini za kakovostno staranje«.

(Intervizija nam omogoča, da smo vsi udeleženci enakovredni, imamo isti nivo in ista izhodišča in da se lahko v tej tematiki vsi poistovetimo med seboj). Moram povedati, da poznam predavanja dr. Ramovša še iz pred upokojitvenih seminarjev, ki zelo nazorno in v preprosti obliki izvaja svoja predavanja, zato mislim, da smo vsi udeleženci  tabora od tega njegovega predavanja o kakovostnem staranju veliko odnesli in se tudi naučili. Posebno sem si zapomnil moto tega predavanja, da smo vsi učitelji in vsi učenci, razlike pa nas bogatijo!

Nagibi za naše prostovoljsko druženje v skupinah, kot je to zapisano, pomagajo k trajnosti delovanja naših skupin in k razvoju našega društva.

V nadaljevanju je napisano, da je posebnost naših MIDS uravnovešeno število moških in žensk med voditelji in člani skupin, zato bo osvežilni tečaj celotne Zveze medgeneracijskih društev v Dobrni posvečen  specifičnosti moškega in ženskega prostovoljstva v naših skupinah. Po tem predavanju smo se udeleženci tabora razdelili po manjših skupinah, kjer smo se pogovarjali o temah predavanja in izpolnili anketo za delo v skupinah, v kateri smo med drugim predlagali tudi nove kandidate za vodje skupin v posameznih MIDS.

Vsi udeleženci tabora pa smo izpolnili svojo anketo na temo moje sodelovanje v prostovoljski skupini za kakovostno staranje, v kateri smo zapisali svoja mnenja na vprašanja:

• Kateri so moji motivi ali nagibi za sodelovanje v skupini? Kaj mi to sodelovanje daje?
  • O svojem sodelovanju v medgeneracijski skupini.
  • Za vodenje skupine za kakovostno staranje v našem društvu. Predlog novih kandidatov!
  • Kakšne so posebnosti ženskih in kakšne moških prostovoljskih voditeljev skupin?

Po koncu tega dela, so se nekateri udeleženci skupaj s predstavniki  instituta odpravili na energetske točke in krajši pohod, drugi pa smo ta čas izkoristili za nabiranje gob, ki jih sicer, razen nekaj štorovk ni bilo in za nabiranje zdravilnih zelišč. Čas po večerji smo nekateri,  v manjših skupinah posvetil, razpravi in vtisih o dosedanjem poteku  tematike našega tabora.

Po večerji smo se vsi udeleženci  tabora zbrali v predavalnici, kjer nam je predstavnik SV in bivši hokejist (naj mi ne bo zamerjeno ker sem pozabil njegovo ime) razkazal hokejsko opremo in odgovarjal na naša vprašanja. Nato je bila opravljena še analiza vseh planiranih dogodkov letošnjega medgeneracijskega tabora. Udeleženci smo podali svoje predloge in pripombe na izvedbo tabora  in bili enotni, da so take oblike druženja in sodelovanja zelo dobrodošle pri prostovoljnem delu skupin za kakovost našega staranja in vseh, ki se bodo še upokojevali.

Zahvalili smo se vsem v SV in MO, ki nam omogočajo tovrstna srečanja.

Zadnji dan našega druženja smo v četrtek zjutraj, takoj po zajtrku pospravili sobe in vso svojo prtljago ter počakali, da je prispel avtobus, ki je udeležence tabora odpeljal  v Begunje na Gorenjskem. Tam nas je že čakal upokojeni polk. Bogo Povše s katerim smo  si skupaj ogledali razvaline gradu Kamen. Bogo nas je zelo nazorno seznanil z zgodovinskim pomenom tega gradu, kako in kdaj je grad nastal, kdo vse so bili skozi zgodovino njegovi lastniki in kaj je grad predstavljal za domačine.

Po ogledu gradu (ogled je dovoljen na lastno odgovornost) smo se odpeljali nazaj v Begunje in se ustavili pred gostilno in restavracijo »Pri Jožovcu, ki je v lasti in tudi dom družine Avsenik. V mesecu Avgustu je bil v Begunjah na Gorenjskem eden največjih glasbenih dogodkov v Evropi, o čemer se je razpisal Tone Fornezzi v Nedeljskem dnevniku, v spomin na oba velikana slovenske narodne glasbe ter glasbe na sploh, preminula Slavka in Vilka Avsenik

Obiskali smo tudi lepo urejen muzej v katerem je galerija in tam smo občudovali razstavljene eksponate glasbil in not, CD in LP plošč, fotografij ter druge spominke, odlikovanja in priznanja ansamblu Avsenik, kar nas je za trenutek vrnilo v naša mlada leta, ko smo vsi prešerno razpoloženi poslušali njihove domače viže in velikokrat zraven tudi prepevali, vriskali in plesal. Naj ostane na te čase in Avsenike ter njihovo glasbo  trajen spomin, ki nikoli ne zamre.

Seveda smo že po vsem tem postali malo lačni, zato smo se odpeljali v nekdanji izobraževalni center v Poljče, kjer so nam pripravili okusno kosilo. Po kosilu smo se vsi udeleženci  tabora lepo poslovili in si obljubili, da se srečamo na kakšnem od naslednjih druženj.

Svoje vtise strnil:                        Korektura:                              Ovekovečil:

član MIDS Ljubljana            vodja MIDS Ljubljana                  član MIDS Ljubljana

Tone JAN                              Milena Pirnovar                           Bogdan Pirnovar